martina/är vi alla förlorare på grund av att det alltid finns någon bättre

Jag sitter och funderar på en sak, det här med att vara bra på något. Det är så skrämmande på något sätt, för som att rita, skapa och vara kreativ det är något som jag skulle säga att jag är bra på. Men så stöter jag på dessa människor, människor som verkligen är tuuuusen gånger bätrre på det än vad jag är, då blir jag rädd. Eller rättare sagt, jävligt osäker i min roll som "duktig" för i sånna tillfällen känner jag mig rent utav kass på att ens sätta pennan mot ett papper. Hur ska jag våga söka in till någon utbildning där man ska vara konstnärlig och kreativ när jag vet att det finns människor som dessa som jag antingen ska "tävla" emot för att komma in eller åtminstone gå i samma klass som dem. Oj vad dålig jag skulle känna mig, för oj vad jag ser upp till dem.

Aja, det brukar ju lösa sig. Sånt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0