jennifer/idag är inte en bra dag

Idag klev jag upp halv nio, hade föreläsning på universitetet klockan 10:00. Efter det så satt jag och min basgrupp till 16:20 med 6 satans frågor som (uppenbarligen) tog alldeles för lång tid. Jag kom hem närmare fem och gick då ut och gick, det är ungefär vad jag har gjort idag. Ingenting som jag skulle ha valt självmant direkt. Men skönt att slippa åka upp till universitetet imorgon iallafall, imorgon ska jag fan sova länge, så enkelt är det.

Måste förövrigt också bara uttrycka min irritation över människor som glider fram i livet. Ja jag vet att det troligtvis bara grundar sig i avundsjuka men det stör mig ändå otroligt mycket. Varför ska det vara kämpigare för mig än för vissa andra? Varför, varför, varför?! Blir väldigt bitter känner jag. Jag har ansträngt mig i skolan, gick ut med bra betyg och hela den biten. Men har jag ett jobb och en relativt stadig grund att stå på för det? Nej. Sedan finns det dessa speciella jävlar som har allt ordnat för sig utan att behöva göra särskilt mycket, sånna personer tycker jag inte särskilt mycket om för tillfället, alls.

När jag blir stor ska jag driva ett stort företag och bara anställa studenter som inte har någon arbetslivserfarenhet (vilket man inte har när man gått ut gymnasiet oftast, ingenting som arbetsgivare tar hänsyn till dock..) för det är dem som verkligen behöver jobb, inte dessa människor som jobbar vid sidan av sina andra yrken eller redan har två-tre extrajobb, nej dessa kommer inte få någon anställning på mitt företag.

/jävligt_bitter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0